Jak si dát si do těla bez činek a hrazdy a posilovny?

Vyzkoušejte naši novou rezervační aplikaci pro mobilní zařízení
Vyzkoušejte naši novou rezervační aplikaci pro mobilní zařízení

připojte se k zaregistrovaným
a odebírejte novinky
z klubu Delfín


Provozy posiloven a fitness center jsou již otevřené, ale stále s různými opatřeními.

Cvičit se dá i bez posilovny

Jako alternativa pro cvičení jsou venkovní fitness prostory. Ovšem zde činky naleznete málokdy, ale hrazdu tam většinou naleznete. 

Právě díky všem omezujícím faktorům, lidé přerušili svůj cvičební plán a přestali na sobě pracovat. A to je hrozná škoda. Nejen škoda, tímto přerušením Vám opět ochabuje svalstvo, na kterém jste tak pracovali a které je pro správné postavení těla důležité.

Jak tedy nepřerušit program, popřípadě jak ho kvalitně nahradit jiným, abych se udržel v kondici a zůstal zdravým a silným jedincem?

V tomto článku Vám rádi dáme pár tipů, jak si připravit cross fitnessové tréninky, které se dají provádět venku v přírodě mimo zastavěné oblasti. Díky tomu se vyhnete nežádoucím kontaktům s dalšími lidmi a dopřejete si soukromí ke cvičení.

Cross fitnessové tréninky se skládají, jak ze silových cvičení, tak i z cardia cvičení. Pro zahřátí a prokrvení svalů před frekventovanější částí tréninku je ideální volný běh. Pár vět výše jsme mluvili o soukromí, tudíž pokud máte u svého domu les a nabízí se počasí, vyrazte tam. Je to i plus pro Vás, protože díky nerovnému terénu jsou vaše chodidla a kotníky zatěžovány jinak než při běhu na stezce. Díky tomuto různorodému zatížení dochází ke zpevňování vazů, a i samotných kůstek v chodidle a v kotníku.

Po zahřátí a nalezení nějakého pěkného místa se můžete pustit do kruhového tréninku, který se může skládat nejen ze základních cviků, jako jsou kliky dřepy nebo sklapovačky. Hodně záleží na kreativitě! Například pokud naleznete vhodný pařez či lavičku, můžete do tréninku zakomponovat tricepsové kliky, při kterých se budete opírat o právě zmíněný pařez nebo lavičku.

Nezapomeňte na sprinty, spíše člunkový běh. Člunkový běh se skládá z několika krátkých sprintů hned za sebou, při kterých se nejčastěji mění směr. Krom toho, že je to skvělý nástroj pro zlepšení Vašeho kardia, můžete tím velmi posílit hýždě a zadní stehenní svaly.

Mimo dřepů můžete zkusit i výpady. Kombinace dřepů, sprintů a výpadů je velmi kvalitní a je schopná z Vašich nohou vydolovat maximum. Pár kol této série a budete rádi, když zpátky domů doběhnete.

Co se týče posílení břišních svalů, existuje spoustu cviků, při kterých nepotřebujete žádné náčiní. Mohou to být cviky dynamické, jako jsou například klasické sklapovačky, rotace trupu, zvedání nohou při položených zádech, horolezec. Nebo cviky statické, kterým může být prkno. Při posilování břicha se nejspíš párkrát položíme na zem, tudíž by nebylo od věci, pořídit si nějakou podložku. Podložky, které jsou určené pro jóga cviky, nebo jakákoliv pěnová podložka, bude stačit.

Co se týče cviků na ruce, bez činek a hrazdy, se standardně provádějí kliky. Kliky známe různé. Mohou to být klasické, kliky s rukama ve 45 stupních, při kterých je nejvíce namáhané prsní svalstvo. Dále to jsou tricepsové kliky, které se provádějí s rukama u sebe, nebo v tzv. Diamondu.

Dále je pak možnost pořídit si posilovací gumy, kterou stačí omotat okolo jakékoliv tyče nebo kmene. S touto gumou lze posilovat prsní i mezilopatkové svalstvo. Zároveň jsou známé cviky pro tricepsy i bicepsy s využitím této gumy, o kterých se můžete dozvědět z článku „Jak doma posilovat horní část těla".

Děkujeme za dočtení článku a pevně doufáme, že jsme Vás naladili na to pokračovat ve svém tréninku, či předali inspiraci, jak si tréninky trochu upravit k lepšímu.

P.S.: Nezapomeňte na strečink po tréninku, pomůže Vám k regeneraci svalů a nebudete pak ztuhlí.

 

Zaujal Vás článek?

Zajímavé tipy a novinky Vám mohou chodit přímo na e-mail.

  • Tipy na hubnutí a cvičení
  • Pozvánky na akce
  • Informace a výhodné nabídky

Dlaší články v blogu:

Jste na homeoffice a trpíte bolestmi zad? Pár tipů jak si rychle a efektivně uvolnit záda.

Jste na homeoffice a trpíte bolestmi zad? Pár tipů jak si rychle a efektivně uvolnit záda.

Trápí Vás bolesti zad z Home Office? Přečtěte si našich pár rad, jak jim předejít a jak se...

8 ZPŮSOBŮ, JAK CHRÁNIT SVÉ ZDRAVÍ A POSÍLIT IMUNITNÍ SYSTÉM

8 ZPŮSOBŮ, JAK CHRÁNIT SVÉ ZDRAVÍ A POSÍLIT IMUNITNÍ SYSTÉM

Chcete se dozvědět jak posílit svou imunitu? V dnešních dnech se jedná o obzvláště důležité téma....

Jak cvičit ještě lépe

Jak cvičit ještě lépe

Začali jste cvičit a jste namotivováni pořádně nabušit svaly nebo nějaké to kilo zhubnout?

TOPlist