6 nejlepších TRX cviků

Vyzkoušejte naši novou rezervační aplikaci pro mobilní zařízení
Vyzkoušejte naši novou rezervační aplikaci pro mobilní zařízení

připojte se k zaregistrovaným
a odebírejte novinky
z klubu Delfín


TRX je zkratkou anglických slov Total-body Resistence Exercise. Cviky na této cvičební pomůcce by měly zatížit celé tělo. Zároveň představují velice efektivní trénink, které bylo vytvořeno pro americké námořnictvo. Vyzkoušet si tento trénink můžete i v našem fitness centru. Pokud patříte už ke zkušenějším a máte TRX doma nebo si chcete cvičit sami, máme pro vás pár cviků, které vyladí vaše břicho.

Prvním cvikem je crunch se skrčenýma nohama, kdy chodila zavěsíte do TRX a zapřete se o ruce, které mějte zhruba na šířku ramen. Snažte se nevystrkovat zadek a nohy pokrčujte směrem k bradě. Náročnější varianta je crunch s napnutýma nohama, kdy počáteční poloha je stejná jako u předchozího cviku. Hlavní rozdíl je v tom, že nepokrčujete kolena k bradě, ale snažíte se mít napnuté nohy a snažíte se přiblížit kotníky co nejblíže k hlavě. Poslední variantou crunch je skrčené kyvadlo, kdy se opět zavěsíte do TRX v úrovni chodidel a zapřete se o ruce, které máte roztáhlé na úrovni ramen. Následně pokrčujte nohy, ale ne pod sebe, nýbrž do boku, takže vám kolena směřují k lokti. Snažte se nevytáčet boky a nohy se snažte vytáčet co nejvíce do strany.

Dalším cvikem je vozík. Kdy si kleknete na kolena a TRX chytnete do rukou, které máte podél těla. Ruce se snažte mít napnuté a zpevněte střed těla. Poté se postupně pokládejte směrem k TRX a ruce dávejte nad hlavu. Při úklonech stranou si stoupněte nohama u sebe a TRX chyťte nad hlavou, takže se hlavy budete těsně dotýkat. Následně kmitejte boky do strany. Nohy držte pevně na zemi a snažte se bok pouštět co nejvíce dolu. Posledním cvikem je prkno, kdy si lehnete na záda a mírně rozpažíte ruce. Chodidla zachytíte z TRX v oblasti paty. Bedra mějte nad zemí. Cvik provádějte tak, že se snažíte přitahovat kolena k bradě.


Každý cvik rozložte do tří sérií a udělejte dvanáct opakování. Mezi jednotlivými série se snažte dodržovat přiměřeně dlouhé pauzy. Pokud by vám nevyhovoval systém opakování v sériích, můžete také zvolit časové série nebo série do umření, kdy budete cvičit, dokud budete moct. Tyto a další cviky si můžete vyzkoušet s našimi instruktory na hodinách TRX. Budeme se na vás těšit v našem sport centru.

První návštěva Delfína je navíc zcela zdarma!

Zaujal Vás Článek?

Zajímavé novinky Vám mohou chodit přímo na E - mail

  • Tipy na hubnutí a cvičení
  • Pozvánky na akce
  • Informace a výhodné nabídky

Dlaší články v blogu:

Kettlebell a krátký kruhový trénink? S tímto zhubnete i doma

Kettlebell a krátký kruhový trénink? S tímto zhubnete i doma

Kettlebell je užitečná tréninková pomůcka. Vystačí vám i na trénink, který můžete absolvovat doma. A...

Celý článekarrow
Co je Cross trénink?

Co je Cross trénink?

Cross trénink, nebo také CrossFit training, je rychle se rozrůstající tréninkový trend, který v sobě...

Celý článekarrow
Jak podpořit tvorbu testosteronu přirozeně během posilování

Jak podpořit tvorbu testosteronu přirozeně během posilování

Hladina testosteronu po třicítce klesá. Nabízíme tipy na tréninky pro jeho nárůst.

Celý článekarrow
TOPlist