CVIČENÍ S VAHOU VLASTNÍHO TĚLA

Vyzkoušejte naši novou rezervační aplikaci pro mobilní zařízení
Vyzkoušejte naši novou rezervační aplikaci pro mobilní zařízení

připojte se k zaregistrovaným
a odebírejte novinky
z klubu Delfín


V tomto příspěvku se Vám pokusím alespoň trochu snažit přiblížit, v čem spočívá cvičení s vahou vlastního těla.

CVIČENÍ S VAHOU VLASTNÍHO TĚLA

Tento druh cvičení Vás posune blíže ke zdravému životnímu stylu a poznání se sebe sama. Pro lidské tělo je tento typ cvičení nejpřirozenější. Při posilování na strojích totiž dochází k přerušení svalových souher, které potom nefungují v běžném životě. I zde ale velmi záleží na přesném provedení cviků, doporučuji proto zkonzultovat je napoprvé se zkušeným trenérem.

U tohoto cvičení s vahou vlastního těla je důležité, abychom zapojili všechny svalové skupiny. Cílem totiž není posílit pouze jednu část těla (např. biceps nebo prsa), tak jak je obvyklé při cvičení s činkami nebo na posilovacích strojích, ale posílit tělo jako celek! Ve chvíli, kdy se seznámíme s vlastním tělem na 100%, je možné začít s cíleným posilováním.

Pokud se budete chtít věnovat cvičení bez posilovacích strojů a pomůcek, je potřeba si určit jaké dny a hodiny se budete cvičení věnovat (každý z Vás si určí sám, jestli to bude 1x, 2x nebo 3x v týdnu). Dny, které budete mít „volno", můžete věnovat například aerobní aktivitě a odpočinku (regeneraci svalů). U každého druhu cvičení je odpočinek velice důležitý. Trénink s vlastní vahou je totiž mnohdy mnohem náročnější, než cvičení na posilovacích strojích, ale z pohledu zdraví je k tělu šetrnější. Takový trénink má být kratší a intenzivnější. U každého cviku, hlavně v počátcích cvičení, se nebojte zeptat a každý cvik si vždy nechte pečlivě vysvětlit. Kdybyste cvik prováděli nesprávně, můžete si ublížit a především si vytvořit špatné návyky. Dbejte na to, ať je Váš trénink co nejefektivnější. Často ve fitness i na skupinových lekcích vídám, že i zdraví lidé cvičí takovým způsobem, na který jejich tělo není připraveno. Tady vidím hlavní kámen úrazu, a proto je dobré, když máte možnost se poradit se zkušeným trenérem nebo fyzioterapeutem.

Mezi základní cviky patří kliky, vzpory, shyby, gymnastické mosty a dřepy. Správně provedený dřep je jedním z nejdůležitějších cvičení pro každého. Je ukazatelem, jak jsme na tom například s mobilitou kotníků, kyčlí nebo hrudní páteře.

Co nám tento druh cvičení přináší? Při posilování s vlastní vahou zjistíte, jak na tom skutečně jste! Cvičením dojde ke zlepšení flexibility vašeho těla, odstranění svalových dysbalancí, zlepšení vytrvalosti a síly, komplexní forma posilování, svalová rovnováha. Cvičení je jednoznačně vhodné pro muže, ženy i děti a klienty v jakékoli tělesné kondici.

No a co říct na závěr? zkuste tedy někdy místo činek a posilovacích strojů využít jen své vlastní tělo. Nejlépe přijďte vyzkoušet nějakou skupinovou lekci ve Sportcentru Delfín, kde budete cvičit pod dohledem trenéra. První hodina je u nás navíc zdarma!

Za tým Sportcentra Delfín,

Tomáš Cibulka
osobní trenér & instruktor

 

 

Zaujal Vás Článek?

Zajímavé novinky Vám mohou chodit přímo na E - mail

  • Tipy na hubnutí a cvičení
  • Pozvánky na akce
  • Informace a výhodné nabídky

Dlaší články v blogu:

Šest důvodů, proč cvičit pilates

Šest důvodů, proč cvičit pilates

Šest důvodů, proč by (nejen) ženy měly cvičit pilates.

Celý článekarrow
4 chyby při snaze budovat svaly

4 chyby při snaze budovat svaly

Možná i vy děláte tyto čtyři chyby a divíte se, proč se vám nedaří budovat svalovou hmotu.

Celý článekarrow
Nejlepší cviky na zadek pro začátečníky i pokročilé

Nejlepší cviky na zadek pro začátečníky i pokročilé

Nejlepší cviky na krásný zadek pr začátečníky, pokročilé i mistry.

Celý článekarrow
TOPlist