Hiit trénink

Vyzkoušejte naši novou rezervační aplikaci pro mobilní zařízení
Vyzkoušejte naši novou rezervační aplikaci pro mobilní zařízení

připojte se k zaregistrovaným
a odebírejte novinky
z klubu Delfín


Rychlé výsledky v krátkém čase, to je základní princip vysokointenzivního tréninku, který se v posledních letech objevuje v nabídkách posiloven pod názvem HIIT - High Intensity Interval Training. Pozor, tento nový styl však není pro každého. Hodí se zejména pro fitness nadšence, kteří chtějí prudce zvýšit svou výkonnost nebo se zbavit pár kilogramů tuku. Můžeme jej dokonce využít i pro budování kvalitní svalové hmoty.

Jedná se o cvičení s vysokou tepovou intenzitou, tj. kolem 80-90% maximální tepové úrovně, která se střídá s méně intenzivními etapami cvičení. Možná jste už slyšeli, že cvičení k odbourávání tělesného tuku má mít intenzitu pouze 60-70% a mělo by trvat nejméně půl hodiny čistého času. HIIT na to jde jinak. Základní výhodou tohoto principu je rozhýbání zpomaleného metabolismu, který pak zrychleně pracuje i v několika následujících hodinách. Tělo totiž potřebuje vyšší hladinu kyslíku a spaluje tudíž cca o 10% více kalorií i v klidovém stavu. Cvičením metodou HIIT tak můžete spálit až 6x více tuků za stejnou dobu, než klasickým cvičením se střední intenzitou.

A jakou formu zvolit? Je to na Vás. Můžete využít nářadí jako je veslovací trenažér, eliptical, běhací pás, spinningové kolo, jít běhat do přírody nebo se zúčastnit speciální hodiny aerobiku. HIIT lze dokonce aplikovat i na kulturistiku, ale zde se rozhodně nejedná o trénink pro začátečníky a měl by být sestavován individuálně na míru každému sportovci. Nezapomeňte také na klasickou stavbu každé tréninkové jednotky: nejprve rozehřátí 5-10 minut, cca 15minutová hlavní část střídání intenzivní a mírné zátěže a na závěr zpomalování a snižování intenzity hlavního cvičení.

HIIT trénink je vysoce zátěžovou formou cvičení a většinou u něj vydrží ti, kdo pravidelně provozují ještě jiné sporty. V kardio formě by neměl být provozován před posilovacím tréninkem a také ne častěji než třikrát týdně. Zkrátka se jedná o vhodné zpestření Vašeho cvičebního plánu s příjemnými účinky na zdraví a na celkovou tělesnou kondici.

Rezervujte si u nás HIIT trénink a začněte cvičit co nejdříve.

První návštěva Delfína je navíc zcela zdarma!

Zaujal Vás Článek?

Zajímavé novinky Vám mohou chodit přímo na E - mail

  • Tipy na hubnutí a cvičení
  • Pozvánky na akce
  • Informace a výhodné nabídky

Dlaší články v blogu:

Nejlepší cviky na zadek pro začátečníky i pokročilé

Nejlepší cviky na zadek pro začátečníky i pokročilé

Nejlepší cviky na krásný zadek pr začátečníky, pokročilé i mistry.

Celý článekarrow
4 chyby při snaze budovat svaly

4 chyby při snaze budovat svaly

Přes léto většina cvičenců začíná myslet nad objemovou fází tréninku nebo se už do ní rovnou...

Celý článekarrow
4 cviky na záda, při kterých nepotřebujete žádné náčiní

4 cviky na záda, při kterých nepotřebujete žádné náčiní

Několikahodinové sezení za počítačem je velmi škodlivé (nejen) na záda. Trénink zad je v tomto...

Celý článekarrow
TOPlist