Hubněte chůzí. Jak podpořit spalování tuků jednoduchými kroky?

Vyzkoušejte naši novou rezervační aplikaci pro mobilní zařízení
Vyzkoušejte naši novou rezervační aplikaci pro mobilní zařízení

připojte se k zaregistrovaným
a odebírejte novinky
z klubu Delfín


Chůzí spalujete v průměru 63 kalorií na jeden kilometr. Jak zvýšit počet kroků během dne? O tom je právě tento náš článek.

Jak vám chůze pomůže zhubnout?

Hubnete když přijmete přes stravu méně kalorií, než jejich vydáte fyzickou aktivitou. Chůze přitom v průměru spaluje asi 63 kalorií na jeden ušlý kilometr. Možná se to nezdá mnoho, ale skutečně jde o excelentní způsob, jak si podpořit zdraví a hubnutí, pokud máte v pořádku stravu.

Chůze však hubnutí nepodporuje pouze spálenými kaloriemi. Jelikož jde o aktivitu v nízké intenzitě, pomáhá efektivněji odbourávat přímo tukové zásoby. Navíc je skvělým způsobem aktivní relaxace po tvrdém tréninku v posilovně, kdy jste navíc na čerstvém vzduchu a to posiluje jak z hlediska adaptability a obranyschopnosti, tak mentálně.

Pokud budete chodit na procházku jednou denně a přidáte k tomu dva až čtyři silové tréninky týdně, stane se z vás stroj na spalování tuků a budete se celkově cítit lépe (lepší nálada, více energie, pevnější zdraví). Budete kreativnější a mít nižší krevní tlak. Stačí přitom chodit 30 až 60 minut.

Jak zvýšit počet kroků v průběhu dne?

Kromě jedné delší procházky můžete zvyšovat počet kroků i v určitých úsecích během dne. Existuje množství způsobů, jak to dokázat. Příkladem mohou být:

  • využívání přestávek v práci
  • chůze během telefonování
  • 15 minutová procházka po probuzení
  • rodinná turistika přes víkend
  • procházka do posilovny a z posilovny
  • docházení do práce pěšky
  • využívání schodů místo výtahu
  • 10 minutové procházky po obědě a po večeři
  • parkování co nejdále od obchodu

Procházení si můžete usnadnit několika způsoby, díky kterým můžete ujít i více kroků než kolik jste původně chtěli. V první řadě musíte mít vhodnou a pohodlnou obuv. Zadruhé si musíte uvědomit, že chůze má mít nízkou intenzitu, a tak se při ní nemusíte spěchat.

Pokud chcete udělat 10 000 kroků denně, tak zpočátku kráčejte málo a postupně počet kroků zvyšujte, aby se vám to neznechutilo a brzo si zvykli. Poslouchejte přitom oblíbenou hudbu nebo pozvěte na procházku kamaráda, se kterým se můžete promluvit. Pobyt v přírodě také pomůže, stejně jako chození různými cestičkami a ne stereotypní chůze po stejné trase každý den.

Pokud hledáte záminku a máte rádi zvířata, kupte si psa, budete ho muset chodit venčit. O bezmezné zvířecí lásce a psích očích nemluvě. Pejska si můžete dokonce zapůjčit, řada útulků tuto možnost nabízí. Zároveň můžete ve svůj prospěch využít i technologie, např. krokoměr Vám usnadní počítání kroků. V současnosti si s tím však poradí i inteligentní telefon se správnou aplikací. Ty už dnes umí vypočítat i spálené kalorie a zaznamenávat pokroky.

A pokud Vám chůze přestane stačit, tak si můžete vybrat z některých z našich dalších kurzů. Naši osobní trenéři Vám pomohou s výběrem toho správného tréninkového systému. První návštěva Sportcentra Delfín je navíc zdarma.

Zaujal Vás Článek?

Zajímavé novinky Vám mohou chodit přímo na E - mail

  • Tipy na hubnutí a cvičení
  • Pozvánky na akce
  • Informace a výhodné nabídky

Dlaší články v blogu:

Jóga pro ploché břicho

Jóga pro ploché břicho

Jóga je ideální cvičení na posílení středu těla a vypracování pevného a plochého bříška.

Celý článekarrow
HIIT trénink pro ženy, které chtějí zhubnout efektivně

HIIT trénink pro ženy, které chtějí zhubnout efektivně

Vysoce intenzivní intervalový trénink zlepšuje anaerobní i aerobní kapacitu sportovce, snižuje...

Celý článekarrow
Jak si snadno přidat do života kardio trénink?

Jak si snadno přidat do života kardio trénink?

Kardio trénink je klíčem ke štěstí. Jeho účinky můžete ještě vylepšit, pokud vsunete do svého života...

Celý článekarrow
TOPlist