Jak správně dýchat při posilování

Vyzkoušejte naši novou rezervační aplikaci pro mobilní zařízení
Vyzkoušejte naši novou rezervační aplikaci pro mobilní zařízení

připojte se k zaregistrovaným
a odebírejte novinky
z klubu Delfín


Nádech, výdech, taky si s tím nevíte rady? Kdy je lepší se nadechovat a kdy je lepší vydechovat? Trochu se v tom ztrácíte a prostě to neřešíte? Věděli jste, že s dýcháním souvisí efektivita cvičení? Chcete tedy cvičit efektivněji? Přečtěte si náš článek.

Základní pravidlo dýchání je při záběru výdech, při povolení nádech. To znamená, že při stahu svalu, a tedy i jejich námaze přichází výdech, a když se svaly vrací do původní pozice, tak přichází nádech. Může se stát, že při některých cvicích se vracíte do původní pozice. Jsou to cviky, při nichž posilujete svaly, které se nazývají extenzory a váhu při nich posunujete směrem od těla. Patří sem například dřepy, kliky nebo výpady. Při těchto cvicích vydechujte při tlaku a při natažení se nadechujte. Další skupinou jsou cviky, při nichž je váha posunována směrem k tělu. Sem patří například veslovací pohyb, při kterém se posilují flexory. Během těchto cviků při táhnutí vydechujte a při povolení se nadechujte.


Pokud se perete s dýcháním i při běhu, zkuste si najít vlastní rytmus. Tím může být například nádech na tři kroky a výdech na tři kroky. Snažte se nadechovat nosem a ústy současně a vydechujte ústy. Jestliže vám to pomůže, klidně dýchejte nahlas. Pomůže vám to udržet tempo a správně se vám okysličí namáhané svaly.


Přijde vám to složité? Nezoufejte, špatné dýchání je stále lepší než žádné dýchání. Zadržování dechu je největší chyba, kterou při cvičení můžete udělat. Svaly při námaze potřebují kyslík a bez jeho přísunu je pro vaše tělo cvičení mnohem náročnější. Dochází totiž ke kyslíkovému dluhu, což způsobí nahromadění laktátu ve svalech a následně pálivou bolest. Když to hodně přeženete, může se stát, že ztratíte vědomí. Jestli se tedy soustředíte více na dýchání než na samotné cvičení, raději dýchejte podle sebe a výsledky se dostaví.


Pokud si stále nejste jistí, neváhejte se obrátit na naše osobní trenéry, kteří vám určitě rádi poradí.

První návštěva Delfína je navíc zcela zdarma!

Zaujal Vás Článek?

Zajímavé novinky Vám mohou chodit přímo na E - mail

  • Tipy na hubnutí a cvičení
  • Pozvánky na akce
  • Informace a výhodné nabídky

Dlaší články v blogu:

Kettlebell a krátký kruhový trénink? S tímto zhubnete i doma

Kettlebell a krátký kruhový trénink? S tímto zhubnete i doma

Kettlebell je užitečná tréninková pomůcka. Vystačí vám i na trénink, který můžete absolvovat doma. A...

Celý článekarrow
Co je Cross trénink?

Co je Cross trénink?

Cross trénink, nebo také CrossFit training, je rychle se rozrůstající tréninkový trend, který v sobě...

Celý článekarrow
Jak podpořit tvorbu testosteronu přirozeně během posilování

Jak podpořit tvorbu testosteronu přirozeně během posilování

Hladina testosteronu po třicítce klesá. Nabízíme tipy na tréninky pro jeho nárůst.

Celý článekarrow
TOPlist