JAKÝ TYP TRÉNINKU JE PRO VÁS VHODNÝ?

Vyzkoušejte naši novou rezervační aplikaci pro mobilní zařízení
Vyzkoušejte naši novou rezervační aplikaci pro mobilní zařízení

připojte se k zaregistrovaným
a odebírejte novinky
z klubu Delfín


Chcete hubnout či nabírat svalovou hmotu. Začali jste proto pravidelně posilovat, navštěvujete sálové lekce, chodíte běhat, a přesto se vám nedaří dosáhnout výsledků, které jste si předsevzali?

Víte vůbec, jaký typ postavy máte a k čemu vaše tělo inklinuje? Tato často opomíjená otázka hraje při sestavení tréninku a jídelníčku klíčovou roli.Typologii postavy nejdokonaleji rozvinul Američan William Sheldon, který na základě statistických měření rozdělil typy postav do tří následujících somatotypů:

Ektomorf

Jinými slovy „hubeňour od přírody" s nízkým podílem tělěsného tuku. Šlachovitou postavu doplňují úzká ramena a štíhlé končetiny. Ektomorfové mají často vhodné dispozice k vytrvalostním disciplínám. Snaží-li se ektomorf zmohutnět, měl by začít se silovým tréninkem a aerobní aktivity omezit na minimum.

Mezomorf

Mezomorfové vlastní atletickou postavu, široká ramena, V- tvar trupu, úzký pas. Při zařazení adekvátního tréninku jsou zřejmě neideálnějším somatotypem pro soutěžní kulturistiku. Velmi dobře reagují na nárůst a zkvalitnění svalové hmoty při různých typech tréninku.

Endomorf

Mohutná postava s těžkými a silnými kostmi tento typ předurčuje k snadnému a často nežádoucímu zvyšování tělesné hmotnosti. Nejčastější motivací tohoto somatotypu je proto snaha o udržení a redukci váhy.

Samozřejmě že existuje řada podskupin a smíšených typů, přesto budou u každého z nás převažovat rysy jedné ze tří výše zmiňovaných skupin.

Jako osobní trenér i instruktor skupinových lekcí bych každému bez ohledu na jeho somatotyp, doporučil vždy individuální trénink ve fitness, doplněný o vhodné skupinové lekce. Velkou pozornost bych však věnoval různé intenzitě a frekvenci tréninků. Problematika somatotypů poměrně úzce souvisí také s výživou. Nezbytnou součást ke změně postavy by měl tvořit odborně sestavený jídelníček a při tvrdších trénincích a větším zatížení také vhodně zvolené doplňky stravy.

Je skutečně velmi složité, zde na několika řádcích vysvětlovat veškeré aspekty úspěchu u jednotlivých somatotypů, a to ať už při hubnutí nebo nabíraní svalové hmoty. Ve Sportcentru Delfín se však zaměřujeme, na zcela individuální přistup ke každému klientovi. V rámci první hodiny s osobním trenérem probíhá komplexní vstupní diagnostika. Klient se mimo jiné dozví jaké má složení těla, jaké svalové dysbalancí a také k jakému somatotypu se blíží. A právě na základě těchto informací pak každému klientovi sestavíme individuální trénink na míru, doporučíme sálové lekce a případně také jídelníček.

Takže máte-li chuť udělat něco pro své zdraví a tělo, tak bych vás rád všechny pozval k nám do Sportcentra Delfín. Věřím, že ze široké škály služeb si jistě vybere každý z vás. A nezapomeňte, že první návštěva Delfína je zdarma!

Za celý Delfín tým,

Lukáš Haas
osobní trenér a instruktor 

Zaujal Vás Článek?

Zajímavé novinky Vám mohou chodit přímo na E - mail

  • Tipy na hubnutí a cvičení
  • Pozvánky na akce
  • Informace a výhodné nabídky

Dlaší články v blogu:

Šest důvodů, proč cvičit pilates

Šest důvodů, proč cvičit pilates

Šest důvodů, proč by (nejen) ženy měly cvičit pilates.

Celý článekarrow
4 chyby při snaze budovat svaly

4 chyby při snaze budovat svaly

Možná i vy děláte tyto čtyři chyby a divíte se, proč se vám nedaří budovat svalovou hmotu.

Celý článekarrow
Nejlepší cviky na zadek pro začátečníky i pokročilé

Nejlepší cviky na zadek pro začátečníky i pokročilé

Nejlepší cviky na krásný zadek pr začátečníky, pokročilé i mistry.

Celý článekarrow
TOPlist