Cvičte jógu i doma

Vyzkoušejte naši novou rezervační aplikaci pro mobilní zařízení
Vyzkoušejte naši novou rezervační aplikaci pro mobilní zařízení

připojte se k zaregistrovaným
a odebírejte novinky
z klubu Delfín


Po týdnu vám opět přinášíme další tip, jak se věnovat pohybu doma, tentokrát i pro začátečníky!

Zmeškali jste některý z posledních článků o cvičení “prkno” nebo TABATA? Přihlaste se k odběru novinek z Delfína dole na této stránce a už vám nic neuteče!

Jóga je jedna z dalších možností jak doma začít cvičit. Na rozdíl od tabaty (článek z minulého týdne o cvičení tabata najdete zde) je vhodná i pro začátečníky a mohou ji cvičit všechny věkové kategorie. Záleží jen na tom, jaký styl si vyberete.

Hatha jóga je klidná, jemná a vyznačuje se delší výdrží v pozici a stejně tak dlouhou relaxací. Powerjóga se vyznačuje spojováním pozic do sestav, které jsou rozvíjeny v rytmu dechu, Aštanga jóga se vyznačuje cvičením pravidelných a neměnných sekvencí cviků.

Proč cvičit jógu?

  • Jóga je perfektní fyzické cvičení poskytující důkladnou masáž pro všechny vnitřní orgány. Pravidelným praktikováním jógy tak můžete zlepšit své zdraví.
  • Zklidníte mysl, která se celý den nezastaví - obvzlášť v tomto náročném období. Naučíte se zklidnit, ovládat své emoce a eliminovat stres.
  • Zpevníte záda, břicho, paže i nohy.

Jak začít cvičit jógu

Začátky bývají nejtěžší a u jógy to platí dvojnásob. U jógy je totiž velmi důležité prostředí, ve kterém cvičíte.

Najděte si vhodné místo na cvičení – Stačí úplně malý prostor, kam se vejde podložka, protože to je jediné, co k józe potřebujete. Malé, vzdušné místo a podložku. V teplých jarních dnech je možné cvičit i na zahradě či terase. Důležité je, abyste se na tomto místě cítili pohodlně a ideálně vás nikdo nerušil.

Čas na cvičení

Ať máte 15 minut, 1 hodinu nebo 2 hodiny, využijte čas, který máte. A především doma můžete cvičit cokoliv a jak dlouho chcete. Nezapomeňte však respektovat své fyzické možnosti!

Oblečení na jógu

Je vhodné se vždy na cvičení převléknout do oblečení, ve kterém cvičíte pravidelně. Oblečení by mělo být pohodlné a nestahující. Zároveň je doporučeno před praktikováním jógy nejíst 2 – 3 hodiny, aby žaludek a trávení bylo v relativním klidu.

Dýchání při józe

Plynule dýchejte nosem.  Dech by měl být plynulý, jemný a klidný. Uvědomte si, jak přirozeně při nádechu dělá tělo nepatrný záklon a jak při výdechu se trup ohýbá. Jedná se o zcela přirozené pohyby těla. Pro pravidelné cvičení je nevhodné zadržovat dech.

 

Inspiraci na cviky a hudbu naleznete zde na našem blogu o cvičení nebo na YouTube.

Po dobu uzavření sportcentra Delfín pro Vás každý týden připravíme nový tip, abyste se udrželi co nejvíc v kondici. Zatím pro Vás vše v Delfínu připravujeme a těšíme se, až budeme pro Vás moci opět otevřít.

 

Které tipy na cvičení doma jsme pro vás v rámci naší minisérie připravili:

  1. Zamakejte na sobě i doma - cvičení prkno
  2. Jak cvičit doma když nemůžete do fitness - začněte s TABATOU

Zaujal Vás článek?

Zajímavé tipy a novinky Vám mohou chodit přímo na e-mail.

  • Tipy na hubnutí a cvičení
  • Pozvánky na akce
  • Informace a výhodné nabídky

Dlaší články v blogu:

Jak cvičit ještě lépe

Jak cvičit ještě lépe

Začali jste cvičit a jste namotivováni pořádně nabušit svaly nebo nějaké to kilo zhubnout?

5 tipů, jak se zbavit bolesti zad

5 tipů, jak se zbavit bolesti zad

Tento týden vám přinášíme 5 rad, jak se zbavit bolesti zad.

Jak cvičit doma když nemůžete do fitness

Jak cvičit doma když nemůžete do fitness

Přinášíme vám další tip na cvičení doma, tentokrát jsme pro Vás připravili krátké, ale velmi...

TOPlist