Jak cvičit ještě lépe

Vyzkoušejte naši novou rezervační aplikaci pro mobilní zařízení
Vyzkoušejte naši novou rezervační aplikaci pro mobilní zařízení

připojte se k zaregistrovaným
a odebírejte novinky
z klubu Delfín


Začali jste cvičit a jste namotivováni pořádně nabušit svaly nebo nějaké to kilo zhubnout?

Kolikrát týdně chodit do posilovny a kdy je to už příliš?

Představa své vysněné postavy vždy člověka dokáže hezky nabudit. Ale zvláště u nováčků se může stát, že zkrátka přepálí start. Je potřeba si tréninkový plán dopředu promyslet, jednak aby splnil vaše očekávání, ale také aby byl pro vaše tělo optimální a dlouhodobě udržitelný. S nastavením tréninkového plánu vám může pomoci i osobní trenér přímo u nás ve Sportcentru Delfín.

Jak často je tedy ideální pro vaše tělo cvičit? To si shrneme v dnešním článku.

Nabírání svalové hmoty

Pro nabírání svalové hmoty je důležité trénovat 2-3 krát do týdne. Při těchto trénincích by správně mělo docházet k lehkému potrhání jednotlivých svalových vláken, která se následně v rámci regenerace spojují, zocelují a zvětšují. To je to, když se druhý den ráno probudíte a cítíte ty svaly, kterým jste dali včera na tréninku co proto. U silových tréninků je potřeba snažit se dostat na maximum, doporučuje se méně opakování s většími váhami. Samotným cvičením ale svaly neporostou. Je třeba vědět jak se stravovat při posilování, aby vše zapadlo do sebe. 

Letní forma do plavek - redukce váhy

Při procesu hubnutí doporučujeme častější fyzické aktivity, ale pokud nemáte tolik času na návštěvu našeho fitness centra nebo bydlíte dále od Českých Budějovic, určitě nezahálejte a dejte šanci i domácímu cvičení. Důležitým faktorem při hubnutí je délka vašeho tréninku. Minimální doba trvání by jednoznačně neměla být nižší než 30 minut, protože tělo nejdříve čerpá energii ze záložních zdrojů a až zhruba po třiceti minutách sáhne pro energii z tukové tkáně. Proto si musíte sami vyzkoušet, co sedí právě vám. Jestli to jsou častější tréninky během týdne o délce 30-40 minut nebo tréninky v menší frekvenci, ale za to delší.

V případě, že preferujete rychlé cvičení během dne, dejte šanci i tréninku HIIT (high-intensity interval training).

Trénink podle partií

Pokud máte tréninky rozdělené na jednotlivé partie, můžete cvičit klidně i 6 dní v týdnu. Klíč k úspěchu spočívá ve správném nastavení posloupnosti tréninků. Například po intenzivním tréninku nohou by měl druhý den následovat trénink rukou, atp. Získáte větší množství kombinovatelných tréninků, a jakmile bude jedna partie regenerovat, druhá může aktivně a intenzivně cvičit. Tato metoda je vhodná hlavně pro nabírání svalů.

Regenerace

Jak jsme zmiňovali na začátku článku, při cvičení je velice důležitá i regenerace. Pokud si neumíte správně odpočinout, dopřát si kvalitní spánek, pořádně se protáhnout před i po cvičení nebo si dopřát kvalitní masáž, potom dost možná vaše výsledky nebudou dle vašich očekávání. Kdo si dnes pořádně odpočine, ten zítra bude sršet energií a půjde do toho s mnohem větší chutí! V tomto případě kvalita jednoznačně vítězí nad kvantitou.

Vyzkoušejte jógu

Mimo klasický trénink v posilovně si můžete vyzkoušet také jógu v našem Sportcentru Delfín v Českých Budějovicích. Pokud si chcete cvičení zpestřit, potom u nás můžete vyzkoušet i Power jógu.

Zaujal Vás článek?

Zajímavé tipy a novinky Vám mohou chodit přímo na e-mail.

  • Tipy na hubnutí a cvičení
  • Pozvánky na akce
  • Informace a výhodné nabídky

Dlaší články v blogu:

5 tipů, jak se zbavit bolesti zad

5 tipů, jak se zbavit bolesti zad

Tento týden vám přinášíme 5 rad, jak se zbavit bolesti zad.

Cvičte jógu i doma

Cvičte jógu i doma

Po týdnu vám opět přinášíme další tip, jak se věnovat pohybu doma, tentokrát i pro začátečníky!

Jak cvičit doma když nemůžete do fitness

Jak cvičit doma když nemůžete do fitness

Přinášíme vám další tip na cvičení doma, tentokrát jsme pro Vás připravili krátké, ale velmi...

TOPlist