Nejlepší cviky na zadek pro začátečníky i pokročilé

Vyzkoušejte naši novou rezervační aplikaci pro mobilní zařízení
Vyzkoušejte naši novou rezervační aplikaci pro mobilní zařízení

připojte se k zaregistrovaným
a odebírejte novinky
z klubu Delfín


Nejlepší cviky na krásný zadek pr začátečníky, pokročilé i mistry.

Výhodou procvičování hýždí u mužů i žen není jen to, že zadek vypadá dobře v kalhotách nebo plavkách. Procvičovat byste je měli také z jiných důvodů, které vám prospívají.

Hýždě hrají důležitou roli při zarovnávání těla do korektní pozice, což pomáhá snižovat riziko zranění a předchází bolestem zad. Pevný zadek také vede k lepší výkonnosti při sportování, ale i při běžných aktivitách, jakými jsou například i chůze. Jakými cviky je procvičíte nejlépe?

Nejlepší cviky na zadek pro začátečníky

Most

Pánevní most je fantastickým a jednoduchým cvikem na posílení hýžďového svalstva u začátečníků. Nepotřebujete žádné náčiní a tělu dodáte strečink svalů, který se hodí zejména pro lidi se sedavým zaměstnáním.

Dřepy

Co víc k dřepu dodat? Jde o krále cviků, který nejen stimuluje rozvoj nohou, ale i zadku. Důležité je dbát na správnou techniku provedení.

Výpady vzad

Výpady jsou také dobrým cvikem na nohy a zadek, ale lepší alternativou při cílení na hýždě jsou opačné výpady vzad. Vyzkoušejte a uvidíte.

Nejlepší cviky na zadek pro pokročilé

Sumo dřepy

Širší pozice nohou umožňuje větší externí rotaci kyčlí, což vede k lepší aktivaci hýždí. Můžete je dělat s jednoručkou nebo kettlebellem.

Bulharské dřepy

Tímto cvikem nejen skvěle aktivujete zadek, ale také zlepšíte stabilitu a mobilitu dolní části těla. Jelikož se cvik provádí na jedné noze, hýždě skutečně ucítíte.

Most jednou nohou

I pokročilý cvičenec může procvičit zadek bez náčiní. Opět půjde o jednoduchý cvik most, ale tentokrát se provádí jen s jednou nohou, druhá je vztažená.

Nejlepší cviky na zadek pro zkušené

Přírazy s velkou činkou (tzv. Barbell hip thrust)

Z uvedených může být nejméně známý, ovšem posílí celou zadní část těla.

Mrtvé tahy s nataženýma nohama

Při správném provedení tento cvik zlepší držení těla a pořádně zpevní hýždě a hamstringy. Činku držte co nejblíže k nohám, abyste snižovali zatížení v kříži.

Pokud budete chtít se cvičením pomoci, neváhejte se zeptat našich trenérů. A nezapomeňte, že první hodina je ve sportcentru Delfín zdarma!

 

Zaujal Vás Článek?

Zajímavé novinky Vám mohou chodit přímo na E - mail

  • Tipy na hubnutí a cvičení
  • Pozvánky na akce
  • Informace a výhodné nabídky

Dlaší články v blogu:

Šest důvodů, proč cvičit pilates

Šest důvodů, proč cvičit pilates

Šest důvodů, proč by (nejen) ženy měly cvičit pilates.

Celý článekarrow
4 chyby při snaze budovat svaly

4 chyby při snaze budovat svaly

Možná i vy děláte tyto čtyři chyby a divíte se, proč se vám nedaří budovat svalovou hmotu.

Celý článekarrow
4 chyby při snaze budovat svaly

4 chyby při snaze budovat svaly

Přes léto většina cvičenců začíná myslet nad objemovou fází tréninku nebo se už do ní rovnou...

Celý článekarrow
TOPlist