Relaxační jógové pozice

Vyzkoušejte naši novou rezervační aplikaci pro mobilní zařízení
Vyzkoušejte naši novou rezervační aplikaci pro mobilní zařízení

připojte se k zaregistrovaným
a odebírejte novinky
z klubu Delfín


Léto je v plném proudu a většina z nás si chce především odpočinout na pláži. Léto je však ideální také pro cvičení jógy a to především relaxačních pozic.

Nemusíme se obávat, že nám při pomalejších pohybech bude zima. Před cvičením nám stačí kratší doba na rozehřátí svalů a můžeme se pustit do pomalých protahovacích pozic, které nás při vyšších teplotách příjemně uvolní. Vybrali jsme pro vás tři skupiny pozic, které byste určitě neměli vynechat!

 

 

 

  • Rotační pozice tzv. twists

Rotační pozice jsou vhodné k detoxikaci organismu a zlepšení trávení. Dále posilují a protahují zádové svaly a posilují šikmé břišní svaly. Existuje jich celá řada, my si představíme jednoduchý twist v sedě.

Jak na to?

Začněte v sedě s nataženýma nohama. Pokrčte levou nohu a opřete ji na vnější straně natažené nohy. Levou rukou se zapřete za zády pro větší stabilitu. S nádechem protáhněte páteř a s výdechem se pomalu přetočte do leva. Pravou ruku si zapřete o pokrčené koleno. Krátce prodýchejte a zpět se vraťte s výdechem. Opakujte na druhou stranu.

twist

  • Záklonové pozice tzv. heart openers

Pozice, při kterých si protahujeme hrudní svaly a "otevíráme" se, jsou vhodné zvláště pokud máte sedavé zaměstnání a jste zvyklí se hrbit směrem k počítači. Protažením hrudníku zlepšíte držení těla. Cviky přispívají k celkové relaxaci a uvolnění. Základní záklonová pozice, kterou lze různě modifikovat pro všechny úrovně je velbloud.

Jak na to?

Začněte v sedu na patách s koleny od sebe na šířku kyčlí. S nádechem se zvedněte do vysokého kleku. S výdechem protáhněte trup směrem vzhůru a začněte se mírně zaklánět. Pro začátečníky je vhodné si rukama podpírat bederní oblast. Pokud se v pozici cítíte dobře, zakloňte se hlouběji a ruce si opřete o paty. Myslete na to, že váha těla je na kolenou, nikoliv na rukou.

velbloud

  • Obrácené pozice tzv. inverze

Inverze jsou nedílnou částí jógy a mají mnoho zdravotních benefitů. Přesto se jim mnoho lidí vyhýbá a do hodin je nezahrnují ani všichni lektoři. Léto je ideální čas zkusit něco nového a zařadit pár obrácených pozic do běžného cvičení. Především v teplém počasí naše nohy a křečové žíly ocení odlehčení, které inverze dolním končetinám přináší. Pro začátečníky je vhodné začít s jednoduššími pozicemi jako je například poloviční svíčka.

Jak na to?

Výchozí pozice je leh na zádech. S nádechem přitáhneme nohy k hrudníku a zvedneme pánev. Lokty jsou opřené o podložku a dlaněmi mírně podpíráme pánev. Cílem není, aby celá váha spočívala v rukách, ale abychom se drželi nahoře zapojením svalů trupu. V pozici setrváme, dokud je nám příjemná.

inverze

Pokud se chcete naučit jógové pozice pod dohledem kvalifikovaného lektora, můžete zamířit k nám do sportcentra Delfín, kde vám pomůžeme s jógou začít a získat první zkušenosti.

První návštěva Delfína je navíc zcela zdarma!

 

Zaujal Vás Článek?

Zajímavé novinky Vám mohou chodit přímo na E - mail

  • Tipy na hubnutí a cvičení
  • Pozvánky na akce
  • Informace a výhodné nabídky

Dlaší články v blogu:

Kettlebell a krátký kruhový trénink? S tímto zhubnete i doma

Kettlebell a krátký kruhový trénink? S tímto zhubnete i doma

Kettlebell je užitečná tréninková pomůcka. Vystačí vám i na trénink, který můžete absolvovat doma. A...

Celý článekarrow
Co je Cross trénink?

Co je Cross trénink?

Cross trénink, nebo také CrossFit training, je rychle se rozrůstající tréninkový trend, který v sobě...

Celý článekarrow
Jak podpořit tvorbu testosteronu přirozeně během posilování

Jak podpořit tvorbu testosteronu přirozeně během posilování

Hladina testosteronu po třicítce klesá. Nabízíme tipy na tréninky pro jeho nárůst.

Celý článekarrow
TOPlist