Relaxační jógové pozice

Vyzkoušejte naši novou rezervační aplikaci pro mobilní zařízení
Vyzkoušejte naši novou rezervační aplikaci pro mobilní zařízení

připojte se k zaregistrovaným
a odebírejte novinky
z klubu Delfín


Léto je v plném proudu a většina z nás si chce především odpočinout na pláži. Léto je však ideální také pro cvičení jógy a to především relaxačních pozic.

Nemusíme se obávat, že nám při pomalejších pohybech bude zima. Před cvičením nám stačí kratší doba na rozehřátí svalů a můžeme se pustit do pomalých protahovacích pozic, které nás při vyšších teplotách příjemně uvolní. Vybrali jsme pro vás tři skupiny pozic, které byste určitě neměli vynechat!

 

 

 

  • Rotační pozice tzv. twists

Rotační pozice jsou vhodné k detoxikaci organismu a zlepšení trávení. Dále posilují a protahují zádové svaly a posilují šikmé břišní svaly. Existuje jich celá řada, my si představíme jednoduchý twist v sedě.

Jak na to?

Začněte v sedě s nataženýma nohama. Pokrčte levou nohu a opřete ji na vnější straně natažené nohy. Levou rukou se zapřete za zády pro větší stabilitu. S nádechem protáhněte páteř a s výdechem se pomalu přetočte do leva. Pravou ruku si zapřete o pokrčené koleno. Krátce prodýchejte a zpět se vraťte s výdechem. Opakujte na druhou stranu.

twist

  • Záklonové pozice tzv. heart openers

Pozice, při kterých si protahujeme hrudní svaly a "otevíráme" se, jsou vhodné zvláště pokud máte sedavé zaměstnání a jste zvyklí se hrbit směrem k počítači. Protažením hrudníku zlepšíte držení těla. Cviky přispívají k celkové relaxaci a uvolnění. Základní záklonová pozice, kterou lze různě modifikovat pro všechny úrovně je velbloud.

Jak na to?

Začněte v sedu na patách s koleny od sebe na šířku kyčlí. S nádechem se zvedněte do vysokého kleku. S výdechem protáhněte trup směrem vzhůru a začněte se mírně zaklánět. Pro začátečníky je vhodné si rukama podpírat bederní oblast. Pokud se v pozici cítíte dobře, zakloňte se hlouběji a ruce si opřete o paty. Myslete na to, že váha těla je na kolenou, nikoliv na rukou.

velbloud

  • Obrácené pozice tzv. inverze

Inverze jsou nedílnou částí jógy a mají mnoho zdravotních benefitů. Přesto se jim mnoho lidí vyhýbá a do hodin je nezahrnují ani všichni lektoři. Léto je ideální čas zkusit něco nového a zařadit pár obrácených pozic do běžného cvičení. Především v teplém počasí naše nohy a křečové žíly ocení odlehčení, které inverze dolním končetinám přináší. Pro začátečníky je vhodné začít s jednoduššími pozicemi jako je například poloviční svíčka.

Jak na to?

Výchozí pozice je leh na zádech. S nádechem přitáhneme nohy k hrudníku a zvedneme pánev. Lokty jsou opřené o podložku a dlaněmi mírně podpíráme pánev. Cílem není, aby celá váha spočívala v rukách, ale abychom se drželi nahoře zapojením svalů trupu. V pozici setrváme, dokud je nám příjemná.

inverze

Pokud se chcete naučit jógové pozice pod dohledem kvalifikovaného lektora, můžete zamířit k nám do sportcentra Delfín, kde vám pomůžeme s jógou začít a získat první zkušenosti.

První návštěva Delfína je navíc zcela zdarma!

 

Zaujal Vás Článek?

Zajímavé novinky Vám mohou chodit přímo na E - mail

  • Tipy na hubnutí a cvičení
  • Pozvánky na akce
  • Informace a výhodné nabídky

Dlaší články v blogu:

Šest důvodů, proč cvičit pilates

Šest důvodů, proč cvičit pilates

Šest důvodů, proč by (nejen) ženy měly cvičit pilates.

Celý článekarrow
4 chyby při snaze budovat svaly

4 chyby při snaze budovat svaly

Možná i vy děláte tyto čtyři chyby a divíte se, proč se vám nedaří budovat svalovou hmotu.

Celý článekarrow
Nejlepší cviky na zadek pro začátečníky i pokročilé

Nejlepší cviky na zadek pro začátečníky i pokročilé

Nejlepší cviky na krásný zadek pr začátečníky, pokročilé i mistry.

Celý článekarrow
TOPlist