Cvičení s kettlebell

Vyzkoušejte naši novou rezervační aplikaci pro mobilní zařízení
Vyzkoušejte naši novou rezervační aplikaci pro mobilní zařízení

připojte se k zaregistrovaným
a odebírejte novinky
z klubu Delfín


Dnes se seznámíme s tréninkovým náčiním, které je i u nás známé pod mezinárodním pojmenováním kettlebell.

Možná jste je již v obchodě nebo posilovně zahlédli a přemýšlíte o jejich koupi. Doma už ale máte klasické činky a nevíte, jestli v tom případě nejsou kettlebell zbytečnou investicí navíc. Pokud patříte k těm, kteří se s kettlebelly zatím jen seznamují, tento článek je právě pro vás.

Co je kettlebell?

Kettlebell je často popisován jako dělová koule s úchytem. Jedná se o unikátní náčiní, kterým lze zlepšit zdraví kardiovaskulárního systému, cvičit sílu a flexibilitu pomocí velkého množství balistických cviků. Nejlepší na kettlebell je, že dokáže výrazně snížit čas cvičení a zvýšit efektivitu vašeho tréninku.

Od cvičení s kettelbellem můžete očekávat zvýšení výkonnosti, posílení svalů a tím pádem úbytek tukové hmoty díky rychlejšímu metabolismu (více o hubnutí a posilování v předchozím článku zde), zesílení středu těla, zvýšení pružnosti, koordinace a stability, a v neposlední řadě zlepšení vytrvalosti.

Výhody a nevýhody kettlebell

Výhodou cvičení s kettlebellem je, že do jednoho tréninku spojíte dva typy cvičení - silové a aerobní. Navíc se jedná o poměrně zábavnou formu cvičení s relativně lehkými cviky využitelnými pro celé tělo. Tréninky jsou časově efektivní a celkově jsou kettlebelly označované za nejefektivnější cvičební pomůcku na trhu. Stačí jeden kettlebell správné hmotnosti a vystačíte si s ním na celkově kvalitní trénink. Navíc se dají pořídit za rozumnou cenu. Dají se poměrně snadno přenášet a využívat pro všechny věkové skupiny a výkonnostní úrovně. Oproti jednoduchým činkám mají výhodu v tom, že je váha nerovnoměrně rozložená a soustředěná převážně před nebo nad úchopem (podle typu cviku). To vyžaduje větší práci stabilizačního systému a jeho lepší procvičení.

Jako každé jiné tréninkové náčiní jsou kettlebelly bezpečné jen tehdy, když se s nimi cvičí se správnou technikou provedení. Myslete také na to, že pro většinu cviků budete potřebovat dostatek prostoru okolo sebe. Při konci cvičení, kdy máte oslabený úchop, si také dávejte pozor, aby vám kettlebell při švihu nevyklouzl z ruky. Cvičení s kettlebellem je hodně o soustředění.


Pokud jste se přesvědčili o užitečnosti cvičení s kettlebell, můžete si cviky přijít vyzkoušet do Sportcentra Delfín. V rozvrhu nabízíme hodinu, která efektivně kombinuje kettelbell a cvičení TRX. Zlepšení celkové kondice je při pravidelném cvičení zaručené! A nezapomeňte, že první hodina v Delfínu je zdarma!

Zaujal Vás Článek?

Zajímavé novinky Vám mohou chodit přímo na E - mail

  • Tipy na hubnutí a cvičení
  • Pozvánky na akce
  • Informace a výhodné nabídky

Dlaší články v blogu:

Nejlepší cviky na zadek pro začátečníky i pokročilé

Nejlepší cviky na zadek pro začátečníky i pokročilé

Nejlepší cviky na krásný zadek pr začátečníky, pokročilé i mistry.

Celý článekarrow
4 chyby při snaze budovat svaly

4 chyby při snaze budovat svaly

Přes léto většina cvičenců začíná myslet nad objemovou fází tréninku nebo se už do ní rovnou...

Celý článekarrow
4 cviky na záda, při kterých nepotřebujete žádné náčiní

4 cviky na záda, při kterých nepotřebujete žádné náčiní

Několikahodinové sezení za počítačem je velmi škodlivé (nejen) na záda. Trénink zad je v tomto...

Celý článekarrow
TOPlist